محمد نوروزی، خبرنگار بحرالعلوم نیوز، هفتم دی ۱۴۰۲

فرماندار بروجرد گفت: میزان تصادفات جاده ای در ۹ ماهه امسال با مجموعه اقدامات انجام شده در سطح شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد کاهش یافته است.

مسلم مرادی روز چهارشنبه در جلسه مشترک شورای قضایی لرستان و شورای اداری شهرستان بروجرد که در محل سالن جلسات فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۶ نفر بر اثر تصادفات جاده ای در بروجرد جان خود را از دست دادند که رتبه یک در کشور بود اما امسال این میزان ۶۰ درصد کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اقدامات انجام شده در بخش های مختلف افزود: ترافیک سطح شهر بروجرد یکی از معضلات مهم شهری بود که با برگزاری جلسات متعدد و پیگیری های انجام شده معضل سد معبر سه راه جعفری بروجرد رفع و با ساماندهی دستفروشان شهر و حل مشکل سد معبر برطرف شده که مردم نیز استقبال زیادی نشان دادند.

فرماندار بروجرد با اشاره به ایجاد یک ستاد تنظیم بازار قوی برای حل مشکلات این حوزه اضافه کرد: در ۹ ماهه امسال سه هزار مورد بازرسی انجام شده و در یک مورد ۲۸۰ میلیارد ریال برای واحد متخلف صنفی تعیین شد.

مرادی با اشاره به مشکلات کارخانجات نساجی بروجرد ادامه داد: اخراج نیروهای این کارخانه به یکی از مشکلات و ایجاد نارضایتی در مردم تبدیل شده بطوری که از ابتدای امسال تا کنون ۵۰۰ نفر از کارکنان آن اخراج شده است.

فرماندار بروجرد با اشاره به ورود دستگاه قضایی استان برای حل مشکل این کارخانه گفت: ما می خواهیم بطور ویژه حسابرسی این کارخانه صورت گیرد تا معلوم شود امکانات و حمایت های دولتی را که می گیرد چرا مشکل حل نمی شود و نیروهای این کارخانه هم اخراج می شوند.

مرادی با اشاره به ضرورت توجه به برخی آسیب های اجتماعی گفت: در راستای پیگیری و توجه به برخی آسیب های اجتماعی ۲ مرکز مشاوره در شهرستان بروجرد به زودی راه اندازی می شود.