محمد نوروزی، خبرنگار بحرالعلوم نیوز، ششم بهمن ۱۴۰۲

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: ۷۹ واحد صنفی متخلف در راستای طرح تنظیم بازار شهرستان بروجرد شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

محمدعلی اصل مرزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد واحد متخلف از مجموع ۴۸۰ مورد بازرسی و نظارت گشت ویژه شناسایی شدند.

وی اظهار کرد: عمده واحدهای بازرسی شده قنادی‌ها، آجیل فروشان، فروشگاه های زنجیره ای و توزیع کنندگان کالاهای اساسی مانند برنج و مرغ است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد بیان کرد: این تعداد واحد متخلف به پرداخت سه میلیارد و ۶۹۹ میلیون ریاِل جریمه نقدی محکوم و پرونده آنها نیز به دستگاه قضایی ارجاع شد.

اصل مرزی اضافه کرد: این طرح در قالب ۱۰ تیم بازرسی متشکل از کارشناسان دستگاه‌های اجرایی در ۲ نوبت صبح و بعداز ظهر در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: نظارت بر عملکرد واحدهای صنعتی و معدنی به صورت مستمر در دستور کار این اداره قرار دارد به طوری که هفته گذشته حسب گزارش مردمی یک واحد معدنی بدون مجوز و هماهنگی اقدام به برداشت شن و خاک نمود که بلافاصله کارشناس به محل وقوع تخلف اعزام و منجر به تشکیل پرونده تخلفاتی تحت عنوان برداشت غیر مجاز به مراجع قضایی معرفی شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: بیش از ۱۱ هزار واحد صنفی در شهرستان وجود دارد، که سه هزار واحد آن بدون پروانه کسب فعالیت می‌کند