محمد نوروزی، خبرنگار بحرالعلوم نیوز، دوازدهم فروردین 1403

رییس اداره امور عشایری بروجرد گفت: هشت هزار و  ۷۰۰ نفر از ابتدای تعطیلات نوروزی تا کنون از نوروزگاه های عشایری شهرستان بازدید کردند.

نوراله مصطفی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: براساس هماهنگی های به عمل آمده با ستاد خدمات سفر شهرستان و به منظور ارائه محصولات روستایی و عشایر برای مسافران نوروزی ۲ سیاه چادر توسط امور عشایر شهرستان یکی در کیلومتر هفت جاده بروجرد _ اراک و یکی هم در منطقه عشایری آبسرده برپا شد.
وی بیان کرد: برپایی نوروزگاه های عشایری ضمن ایجاد جذابیت های گردشگری شهرستان برای مسافران نوروزی، فرصتی برای ارائه محصولات تولیدی عشایر و صنایع دستی آنها است تا با فراهم کردن زمینه فروش آنها رونقی بر معیشت عشایر و تولید کنندگان باشد.

رییس اداره امور عشایر بروجرد ادامه داد: سازمان امور عشایری کشور در راستای ایجاد تنوع در اشتغال و درآمد عشایر که معیشت آنها فقط به دام و مرتع وابسته نباشد گردشگری عشایری، توجه به صنایع دستی و گیاهان دارویی را در اولویت قرار داده و در همین راستا در شهرستان بروجرد نیز برنامه هایی برای رونق گردشگری عشایری مورد توجه قرار گرفته است.
مصطفی نژاد اضافه کرد: با توجه به تولیداتی عشایر که به خصوص بانوان در زمینه صنایع دستی دارند ورود گردشگر به مناطق عشایری می تواند در زمینه فروش برخی تولیدات عشایری موثر باشد که این اقدام باعث رونقی در معیشت خانواده‌ها می شود.
وی ادامه داد: سادگی و بی آلایشی زندگی عشایر از جمله دامپروری در مرتع و چرای آزاد، شیردوشی، تهیه ماست، دوغ، کره، پنیر، صنایع دستی عشایر مورد توجه گردشگران قرار دارد، مشک زنی استفاده از غذای سالم، پخت نان و همگونی پوشش و لباس زنان عشایر با طبیعت از دیگر جاذبه هایی است که از سوی مسافران و گردشگران عنوان می شود.
مصطفی نژاد یادآور شد: سال گذشته نیز نوروزگاه عشایری در بروجرد برپا شد که ۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر از آن بازدید داشتند.