مجیدرضا نوروزی، خبرنگار بحرالعلوم نیوز، سوم اردیبهشت 1403

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری از طریق مشارکت مردم در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

محمدحسین اسماعیلی روز شنبه در آیین افتتاح مجتمع چند منظوره "آوای کوچه فیلم" بروجرد اظهار کرد: این شهرستان در طول تاریخ هویت ارزشمند فرهنگی داشته و دارد به نحوی که بسیاری از بزرگان و اندیشمندان از این دیار به منصه ظهور رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه فعالیت و رشد بخش خصوصی در حوزه هنر و فرهنگ موثر خواهد بود افزود: شکوفایی و پویایی یک جامعه، مستلزم حضور بخش خصوصیِ فعال و خلاقِ برآمده از متن مردم است.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم و دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری و حکمرانی فرهنگی از طریق مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفت و برنامه‌های بسیاری از ابتدای دولت در این حوزه انجام شد.

اسماعیلی ادامه داد: در مجموعه دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری نیز برنامه‌های تحولی بسیاری در نظر گرفته‌ شد که یکی از این برنامه‌ها حمایت از بخش غیردولتی و آموزشگاه‌های آزاد هنری در غالب طرح ملی تابا" (تجلیل از الگوهای برتر آموزشگاهی) است.

وی افزود: برای نخستین بار در کشور امروز این طرح در لرستان آغاز و موسسه آوای کوچه فیلم به عنوان اولین الگوی برتر آموزشگاهی در ایران معرفی می‌شود.

وی به ضرورت حمایت‌های مادی و معنوی از الگوهای برتر آموزشگاهی اشاره کرد و اظهار کرد: دوره‌های آموزشی تخصصی با حضور استادان برتر کشور در این آموزشگاه‌ها برگزار می‌شود.

اسماعیلی ضمن تاکید بر راه‌اندازی رشته پویانمایی (انیمیشن) در هنرستان هنرهای زیبای بروجرد گفت: امیدواریم با همکاری فرمانداری شهرستان مکان مناسبی برای این هنرستان در سال تحصیلی جدید در نظر گرفته شود و همکاری و حمایت‌های لازم در خصوص تامین تجهیزات این هنرستان از سوی اداره کل فرنگ و ارشاد اسلامی نیز انجام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این آیین گفت: بروجرد در همه عرصه‌های فرهنگی، هنری و تاریخی هنرمندان، بزرگان و جوانان ارزشمندی دارد.

اعظم روانشاد با اشاره به اینکه با افتتاح این مجتمع، لرستان نخستین گام در تحقق شعار سال را برداشت، بیان کرد: یکی از شاخصه‌های تحقق شعار سال حضور حلقه‌های میانی است و افتتاح این مجموعه بدون دریافت کمکی از بخش دولتی مصداق بارز این اصل است.

وی با بیان اینکه امسال در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحقق طرح شهید آوینی به عنوان یک رسالت مهم دنبال می‌شود، افزود: کارهای فاخری که جامعیت فرهنگی هنری داشته باشند و جریان‌سازی فرهنگی ایجاد کنند حمایت خواهند شد.

وی اشاره به حمایت هنرمندان لرستانی از عملیات «وعده صادق» و قدردانی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در انجام موفقیت‌آمیز این عملیات راهبردی گفت: هنرمندان، سینماگران و اهالی فرهنگ لرستان با واکنش‌های خود در بزنگاه‌های مختلف ثابت کرده‌اند همواره به رسالت بزرگ انسانی و تاریخی خویش پایبند هستند.

فرماندار بروجرد نیز در این آیین اظهار کرد: باید برای کاهش بیکاری، فرهنگ کار اصلاح شود و یکی از نکات مهم این طرح مسئله فرهنگ کار است چراکه بسیاری از افراد اذعان دارند کار نیست اما در اصل در فرهنگ کار دچار مشکل هستند بنابراین می توان با برنامه‌ریزی و با توجه به نیازهای جامعه به درآمدهای خوبی دست یافت.

مسلم مرادی با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ و هنر دارای ظرفیت بالایی در جامعه است، گفت: باید از ظرفیت این حوزه برای بیان مسایل و مشکلات جامعه بهره‌مند شد.

وی نشاط اجتماعی را ضرورت جامعه دانست و افزود: برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری می‌تواند به افزایش تعاملات اجتماعی و افزایش احساس تعلق به جامعه کمک کند و این امر نیز باعث امید و نشاط در جامعه می‌شود.

وی همچنین اضافه کرد: انتظار می‌رود با توجه به اینکه بروجرد هنرمندان بسیاری دارد حمایت‌های بیشتری از آنها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت پذیرد.

به گزارش ایرنا برای نخستین بار در کشور با حضور مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجتمع چند منظوره "آوای کوچه فلیم" بروجرد به عنوان الگوی برتر آموزشگاهی معرفی شد.

در طرح ملی تابا، الگوهای موفق آموزشگاهی معرفی و تجلیل خواهند شد که امروز برای نخستین بار در کشور این اتفاق رقم خورد.