مجیدرضا نوروزی، خبرنگار بحرالعلوم نیوز

فرماندار بروجرد گفت: پیاده روی اربعین یک حرکت مردمی و نمایش همدلی، انسجام و اتحاد بین شیعیان جهان است.

مسلم مرادی روز سه شنبه در جلسه شورای ترافیک که در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: ایمنی جاده ها در مسیر زائران پیاده روی اربعین مهم و ضروری است و دستگاه اجرایی مرتبط با این موضوع باید اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه اقداماتی در سطح شهر بدون نظر و بررسی شورای ترافیک انجام می شود، افزود: نصب سرعت گیرها از جمله اقداماتی است که هر دستگاهی که به این کار اقدام کرده باشد چنانچه حادثه ای رخ دهد مقصر محسوب می شود و باید پاسخگو باشد.

فرماندار بروجرد با بیان اینکه بخش هایی از شهر با مشکل ترافیکی شدید مواجه است، بیان کرد: محدوده میدان شهدا، خیابان شهدا تا میدان قیام با ترافیک سنگین مواجه است که حل این مشکل نیازمند طرح های دقیق و مطالعه و کارشناسی شده است.

مرادی با اشاره به مشکل تردد موتورسواران و ایجاد مشکلات ترافیکی در سطح شهر اضافه کرد: برخورد قاطع باید با متخلفان در این حوزه صورت بگیرد و همکاری لازم از سوی فرمانداری انجام می شود.

وی با اشاره به برخی تصادفات جاده ای منجر به فوت و تاکید بر راهکاری برای کاهش تصادفات ادامه داد: مشکلات جاده بروجرد - نهاوند باید سریع مورد توجه قرار گیرد و راهکارهای کارشناسی شده برای رفع نواقص این مسیر ارائه شود.

فرماندار بروجرد با بیان اینکه در ورودی روستاها باید تابلوهای راهنمایی نصب شود، یادآور شد: اکنون در ورودی بیشتر روستاها تابلو وجود ندارد علاوه بر نصب تابلو باید در ورودی و خروجی روستاها دوربین هایی با همکاری دهیاران و استفاده از پیمانکار به صورت یکسان نصب شود.

ثبت ۲۳ فقره تصادف منجر به فوت در بروجرد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی بروجرد گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۵ فقره تصادف منجر به فوت و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۳ فقره رخ داده که از این نظر شهرستان بروجرد جزو سه شهرستان با بیشترین تصادفات منجر به فوت در استان لرستان به شمار می رود.

سرهنگ علی سبزواری با تاکید براینکه سرعت بالا یکی از مهمترین علت های تصادفات منجر به فوت است، افزود: به علت افزایش سرعت خودروها، در بیشتر موارد تصادفات رخ داده شده فرد بلافاصله و در همان لحظه جان خود را از دست می دهد و حتی زمان رسیدن تا بیمارستان هم وجود نداشته است.

وی اظهار کرد: در جاهایی که دوربین کنترل سرعت نصب است تا حدودی باعث بازدارندگی می شود و در نقاطی که دوربین نصب نیست باید اقداماتی ایمنی صورت گیرد.

رییس پلیس راهور بروجرد با اشاره به اینکه تردد موتورسیکلت در سطح شهر بروجرد بسیار بالا است، بیان کرد: می توان برای حل این مشکلات راهکارهایی ارائه داد از جمله می توان یک خط ویژه با جداکننده برای آنها ایجاد کرد تا از بی نظمی و تصادفات کاسته شود.

وی اضافه کرد: ورود موتورسواران به پیاده روها مشکل دیگری است که نارضایتی شهروندان را در پی دارد که باید ضمن ایجاد موانعی برای ورود موتورسواران به پیاده روها، برای موتورسیکلت ها هم ایستگاه های توقف ایجاد کرد که در این زمینه همکاری شهرداری لازم است.

سبزواری با اشاره به مشکل توقف کامیون دارها در سطح شهر ادامه داد: جریمه این توقف ۶۰۰ هزار ریال است که همین مبلغ کم باعث شده کامیون دارها توجه نکنند و این تخلف را با پرداخت جریمه تکرار کنند.

وی افزود: در یک‌ماهه گذشته یک‌هزار و ۳۵۰ فقره کامیون متخلف اعمال قانون شدند.

قاطعیت در اجرای قانون و کاهش تخلفات

شهردار بروجرد با اشاره به مشکل توقف کامیون دارها و ایجاد مشکلات ترافیکی گفت: برخورد قاطع با آنها با همکاری نیروی انتظامی باید صورت گیرد زیرا هر جا مجری قانون در اجرای قانون قاطع عمل کند به همان نسبت میزان جرائم و تحلفات هم کمتر می شود.

یحیی عیدی بیرانوند با اشاره به بار ترافیک سنگین در محدوده قبل از زیرگذر میدان قیام از سمت خیابان شهدا اظهار کرد: زندگی شهرنشینی قاعده و قانون دارد و همه ملزم به رعایت آن قواعد هستند می توان همانند بسیاری از شهرها در ۱۵۰ متری تقاطع ها نرده های فلزی و بلند نصب کرد تا کسی عبور نکند و یا اینکه در اطراف میدان قیام پارکینگ هایی وجود دارد که افراد باید ملزم شوند که خودرو خود را در آنجا پارک کنند.

وی در خصوص مشکل موتورسیکلت ها در شهر بروجرد ادامه داد: در نقاطی که موتورسیکلت ها به پیاده روها ورود می کنند شهرداری می تواند آن محدوده را ببندد تا مانع از ورود موتورسیکلت ها به پیاده روها شود و اگر کسی تخلفی مرتکب شد باید جریمه و اعمال قانون شود.

در جلسه شورای ترافیک طرح های مختلف در راستای کاهش ترافیک و افزایش ایمنی مورد بررسی قرار گرفت از جمله طرح کاهش ترافیک و افزایش ایمنی میدان امام خمینی(ره) بود که به درخواست فرماندار قرار شد این طرح در کمیته متشکل از معاون عمرانی شهردار، معاون عمرانی فرماندار، مشاور طرح مورد بررسی دقیق تر قرار گیرد و ظرف یک هفته نتایج آن اعلام تا در صورت تصویب اجرای آن آغاز شود.

از دیگر طرح های مطرح شده در جلسه شورای ترافیک، طرح کاهش ترافیک و افزایش ایمنی در محدوده شهرک اندیشه و جانبازان و تقاطع اسلام آباد و طرحی دیگر به منظور افزایش ایمنی در محدوده میدان لرآباد بود که پس از بررسی کارشناسی این طرح ها مصوب شد تا مورد اجرا قرار گیرند.