مریم خاکی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ، 31 شهریور 1401

معاون عمرانی فرمانداری بروجرد گفت: با توجه به اینکه مناسب‌سازی فضاهای عمومی، اماکن دولتی و معابر زمینه را برای حضور فعال‌تر معلولان در اجتماع فراهم می‌کند، این فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود.

به گزارش ایرنا، یاسر امیرسرداری در جلسه کمیته مناسب‌سازی که در فرمانداری بروجرد برگزار شد، با انتقاد از مناسب‌سازی نکردن معابر و اماکن عمومی برای دسترسی آسان شهروندان معلول به خدمات اجتماعی، اظهار داشت: تفرجگاه‌ها، اماکن و معابر برای حضور و استفاده افراد دارای معلولیت، مناسب‌سازی خواهد شد.

وی با تاکید بر رعایت حقوق شهروندی و برقراری عدالت اجتماعی، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در حوزه ماموریتی این نواقصی که در زمینه مناسب‌سازی برای معلولان وجود دارد، را برطرف کنیم.

امیرسرداری افزود: با وجود هفت هزار معلول در این شهرستان و جمعیت جانبازان و سالمندان امروزه اهمیت مناسب بودن فضاهای شهری برای گروه‌های مختلف استفاده کننده از این فضاها، بر کسی پوشیده نیست.

وی تصریح کرد: کاربری‌های شهری مناسب و کارآمد نه تنها می‌تواند موجب ارتقای کیفیت محیط شهری شود، بلکه می‌تواند تاثیر مطلوبی بر ذهن شهروندان و به‌ویژه معلولان و جانبازان بگذارد.
معاون فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: برخی مدیران احساس مسوولیت و دلسوزی که باید در مورد مسئله مناسب‌سازی وجود داشته باشد را ندارند و حتی در کمیته مربوطه هم شرکت نمی‌کنند.
امیر سرداری با بیان اینکه ادارات، بانک‌ها و دستگاه‌های مختلف باید مقررات مناسب‌سازی را رعایت کنند، افزود: مناسب‌سازی سطح شهر برای معلولان بسیار لازم و ضروری است.
معاون عمرانی فرمانداری بروجرد بیان کرد: خیلی از ساختمان‌ها در زمان قدیم ساخته شده و کارها بدون توجه به افق دید آینده انجام شده استمدیران ادارات نیز نسبت به مناسب‎سازی اداره خود اقدام کنند.
امیرسرداری ادامه داد: در راستای مناسب‎ سازی اقداماتی انجام شده ولی با استانداردهای جهانی فاصله داریم، مناسب بسازی نه تنها برای معلولان برای افراد سالم نیز مناسب نیست.
وی عنوان کرد: همه دستگاه‎ها در این راستا موظف هستند که محیط مناسب داشته باشند و فرهنگ مناسب سازی باید در جامعه و خانواده‌ها نهادینه شود.