مجیدرضا نوروزی ، مدیرمسئول و خبرنگار بحرالعلوم نیوز ،  01 آذر 1401

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور حل مشکلات اقتصادی مردم و معضلات فرهنگی جامعه را در کنار هم ضروری دانست و گفت: پرداختن صرف به مسائل اقتصادی بدون توجه به مسائل فرهنگی، جامعه را به سمت فرهنگ مصرفی و مادی گرایی سوق می دهد و تنها از فرهنگ سازی گفتن بدون توجه به نیازهای ضروری اقتصادی، جامعه را از دین و فرهنگ زده می کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، دکتر سیدمحمد صالح هاشمی گلپایگانی با اعلام این مطلب در مجمع دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی و حاکمیتی کشور گفت: شکی نیست که معضلات اقتصادی مردم باید حل شود ولی این به منزله کنار گذاشتن فرهنگ سازی نیست و امروز بیشتر از هر عاملی، مشکلات فرهنگ اقتصادی و مدیریتی، جامعه را آزار می دهد.
دکتر هاشمی گلپایگانی با یادآوری این نکته که برخی به اشتباه تصور می کنند وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر تنها در بحث عفاف و حجاب خلاصه می شود، در عین حال خاطر نشان کرد: از مهم ترین دلایلی که نباید نسبت به بحث عفاف و حجاب کم توجهی کرد این است که دشمن می خواهد با هنجارشکنی در پوشش، زمینه هنجارشکنی های بعدی را فراهم کند.
وی مشکل اصلی عفاف و حجاب را نبودن قانون قابل اجرا دانست و همین خلأ را عامل مهمی برای ایجاد اختلاف در جامعه از سوی دشمن عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: قانون فعلی، قابلیت اجرا ندارد به همین دلیل مجلس شورای اسلامی باید با تصویب قوانین به روز و کارآمد، مشکل جامعه را حل کند تا جلوی التهابات و تنش‌ها گرفته شود و متعاقباً کار فرهنگی مناسب را آغاز نماییم.
وی مهم ترین ظرفیت کشور را قدرت مردمی دانست و متقاعد کردن جامعه را از مهم ترین وظایف حاکمیت بیان کرد.
دکتر هاشمی گلپایگانی، فرافکنی و اتهام زنی مسئولان به یکدیگر و برگزاری جلسات بی فایده و بدون خروجی را از مشکلات ساختاری کشور برشمرد و گفت: البته در دستگاه های دولتی و میان مسئولان افراد متدین، متخصص و متعهد زیاد داریم ولی ترکیب مجموعه و ساختارها، پیش برندگی ندارد به همین دلیل در گام نخست باید ساختارها اصلاح شود تا مجموعه ها از نظر فکری و نظری ید واحده شوند.

وظیفه دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی سنگین است
وی وظیفه دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی را سنگین توصیف کرد و خطاب به حاضران اظهار داشت: شما از یک سو منصوب دولت هستید و از سوی دیگر از جانب شرع مقدس وظیفه مطالبه گری و جلوگیری از وقوع منکر را دارید، از این رو در نقطه کلیدی و حساسی قرار گرفته اید که باید به ندای درونی شرع و عقلتان توجه کنید.
این مقام مسئول، آمادگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای برگزاری کرسی های آزاداندیشی با منتقدان را اعلام کرد و با اشاره به مواضع وزیر گردشگری در فضای مجازی گفت: از همه منتقدان می خواهیم در صورتی که بحث منطقی و علمی دارند با حضور در ستاد امر به معروف و نهی از منکر مواضع خود را بیان کنند و به مباحث علمی و پیش‌برنده به جای بازی های رسانه ای تن بدهند.
وی ادامه داد: نمی خواهیم در بحث امر به معروف و نهی از منکر سیاسی کاری کنیم بلکه نسبت به جهاد تبیین تأکید داریم و هر منتقدی سخن و مطلبی دارد می شنویم و در بحث امر به معروف و نهی از منکر مبانی کم نداریم که واهمه ای از جوسازی ها داشته باشیم.