محمد نوروزی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ، 09 آذر 1401

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آیت الله بروجردی(ره) گفت: سرانه تولید و رشد مقالات علمی در این دانشگاه ۲.۶ درصد تعیین شده که بیشتر از میانگین کشوری است.

به گزارش ایرنا، علی جودکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در این واحد دانشگاهی اظهار داشت: بطور متوسط هر عضو هیات علمی این دانشگاه در سال ۲.۶ دهم درصد تولید مقالات علمی دارد که در مراجع معتبر نیز به چاپ رسیده این میزان در مقایسه با متوسط کشوری که رقمی بین ۱.۷ تا ۱.۸ دهم درصد ثبت شده قابل توجه می باشد.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه در راستای حرکت به سمت پژوهش های کاربردی بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون میزان قراردادهای پژوهشی برون دانشگاهی که با صنایع و دستگاه های مختلف در حوزه پوهش و فناوری داشته به مبلغ ۶۱۶ میلیون تومان می‌رسد و پیش بینی می‌شود این میزان تا پایان سال به بیش از یک میلیارد تومان هم برسد.

معاون پژوهشی دانشگاه آیت الله بروجردی اضافه کرد: امسال ۲ دستاورد علمی بین المللی توسط اساتید این دانشگاه کسب شده از جمله انتخاب محمد عابدینی از اساتید این دانشگاه در فهرست پژوهشگران پر استناد که به فهرست یک‌درصد دانشمندان برتر جهان معروف است.

وی گفت: همچنین براساس گزارش منتشر شده ماه اکتبر سال ۲۰۲۲ دانشگاه استنفورد بر روی داده‌های سال ۲۰۲۱ پایگاه اسکوپوس، بهرام رشیدی و محمد عابدینی، استادیاران گروه مهندسی برق دانشکده فنی و مهندسی، در فهرست ۲ درصد دانشمندان پراستناد و برتر جهان قرار گرفتند.

جودکی ادامه داد: امسال چهار نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه آیت الله بروجردی در جشنواره‌های کاظمی، آشتیانی و احمدی روشن پذیرفته شدند، که نشان دهنده ظرفیت علمی بالای این دانشگاه است.

وی با اشاره به برپایی بانمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری که از پنجم تا نهم آذرماه با ۲۰ غرفه و با حضور هسته های پژوهشی، شرکت های خلاق و فناور و شرکت های دانش بنیان در دانشگاه حضرت آیت الله العظمی بروجردی(ره) برپا شده است، یادآور شد: برگزاری این نمایشگاه برای بخش‌های علمی و صنعتی کشور بسیار ارزشمند است و این رویداد از یک سو فرصتی برای ارائه دستاوردهای پژوهشگران، فناوران و افراد صاحب ایده است و از سوی دیگر، ورود صاحبان سرمایه را جهت سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها تسهیل می‌نماید.

دانشگاه آیت‌الله بروجردی در سال ۱۳۸۵ تاسیس شده و هم اکنون ۱۰۰ نفر عضو هیات علمی، ۱۰۰ کارمند و پنج هزار و ۱۰۰ دانشجو که از این تعداد چهار هزار و ۱۵۰ دانشجو در مقطع کارشناسی و ۹۵۰ نفر هم در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.