مریم خاکی ، خبرنگار بحرالعلوم نیوز ،09 آذر 1401

معاون استاندار و فرماندار بروجرد گفت: یکی از مکان های قانونی برای تبادل آرا و گفت‌ وگو، کرسی‌های آزاداندیشی است.

به گزارش ایرنا، مجید منعمی عصر سه شنبه در نشست با نمایندگان تشکل‌های صنفی و دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد اظهار کرد: در کرسی‌های آزاداندیشی باید همه سلایق حضور و به‌ نوعی موضوع محور باشد و از مسئولان کشوری و استانی دعوت شود تا صحبت‌های مخالف و موافق را بشنوند.

منعمی تاکید کرد: دانشگاه باید به این موضوع توجه ویژه داشته و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها ضروری است.

منعمی با اشاره به تکریم ارباب‌ رجوع در ادارات، عنوان کرد: هیچ اداره، مسئول و مدیری اجازه ندارد به ارباب‌رجوع توهین کند. اگر گلایه و شکایتی هست در خود آن اداره و هم در فرمانداری واحد بازرسی مستقر بوده و افراد می‌توانند به این واحد مراجعه و اطلاع داده شود و حتماً با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به ساماندهی دستفروشان، افزود: در این راستا جلسات متعددی برگزار شد و در این زمینه تصمیم، بازدید از محل‌های استقرار صورت گرفت اما در زمان اجرا، اتفاقات اخیر رخ داد.

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: هر تغییر با یک مقاومتی روبرو است، بایستی اول بتوانیم آن مقاومت را مدیریت و بعد تغییرات اعمال شود.

منعمی با اشاره به تعریض جاده دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد، اضافه کرد: باید این موضوع به‌صورت کار ویژه در دستور کار قرار گیرد تا زودتر به نتیجه برسد.

معاون استاندار لرستان با اشاره به مسئله بیکاری و تورم تصریح کرد: تحلیل فضای بیکاری و فقدان اشتغال در کشور یک مسئله چند متغیره بوده که یک بخش آن سومدیریت‌های قبلی و شرایط کشور در فضای جهانی است.

منعمی بیان کرد: تحریم‌های که بر علیه کشور ما وارد می‌شود، بر این موضوع اثر گذاشته، اما نباید مانع تلاش ما شود؛ به دنبال این هستیم که بخشی از کارخانجاتی که قابلیت احیا دارند و می‌توانند در حل مسئله اشتغال کمک کنند را احیا و راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: در زمینه ایجاد اشتغال جلساتی با سرمایه‌داران بروجردی که خارج از شهرستان هستند، برگزار شده و اقدامات دیگری مانند وام‌های تبصره ۱۸ پیگیری می‌شود.

فرماندار بروجرد با اشاره به گرانی رهن و اجاره مسکن، افزود: علی‌رغم تأکیدات ریاست جمهوری و آئین‌نامه‌هایی تصویب و ابلاغ شد، اما مدیریت بحث مسکن، مدیریت یکپارچه‌ای نیست.

منعمی با اشاره به کاهش آسیب‌های اجتماعی، اضافه کرد: اقداماتی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شده و جمع‌آوری معتادین نیز از سطح شهر به‌صورت مستمر و در حال انجام است.

وی بیان کرد: در سطح شهرستان اقدامات خوبی در راستای زیرساختی مانند آسفالت معابر، نوسازی معابر، روشنایی معابر و در سطح روستاها آسفالت راه‌ها انجام شده است.

فرماندار بروجرد اظهار کرد: در مقایسه با سال ۱۴۰۰ تقریباً بودجه شهرستان ۲ برابر شده و سعی شده میزان تخصیص بالا رود؛ براساس محرومیت بودجه استانی را در نظر می‌گیرند.

منعمی با اشاره به اتفاقات اخیر، گفت: بحث اعتراض با اغتشاش متفاوت است، در این جنگی که اتفاق افتاد ۵۲ کشور سرمایه‌گذاری و فکر گذاشته و هزینه کرده و دنبال این هستند که ماهیت حکومت را عوض کنند.

وی ضمن تشکر از تلاش نیروی انتظامی، بسیج و سایر نیروهای امنیتی در بازگست آرامش به کشور گفت: در رده‌بندی مدیریت این اغتشاشات و فضای امن در رتبه خوبی قرار داریم.